Cum poate cineva să vă răsplătescă creaţiile
sau munca dacă nu puteţi face dovada că ele vă aparţin?

Fie că sunteţi advertiser, designer, proiectant, arhitect, scriitor, compozitor sau artist, dacă sunteţi autorul unei creaţii originale cu o valoare comercială sau culturală este obligatoriu să vă înregistraţi şi protejaţi munca pentru a avea dreptul de autor ce vă permite să o vindeţi, să o licenţiaţi sau să vă daţi acordul pentru utilizarea ei.

Există mai multe metode, instituționale sau private, prin care persoanele fizice sau juridice își pot atesta în mod clar și verificabil data certă a creațiilor, conceptelor, ideilor, etc devenind astfel subiecții dreptului de autor (copyright) pentru un anumit teritoriu ales (pentru detalii suplimentare contactați-ne):


 
 
 
   
 


Sentinţe ale Înaltei Curţi de Casaţie
şi Justiţie:
- Copyright. Răspundere civilă contractuală
- Plata drepturi de autor - editare
- Copyright album fotografic
- Recunoaşterea drepturi de autor

Copyright publicitate

Au trecut zile sau săptămâni până să găseşti ideea unui slogan, a unei sigle ori a unei identităţi. Sau ideea a venit pe loc și este genială!

În ambele situaţii ea este valoroasă, aşa că pune-o împreună cu toate variantele ei, într-un document de 5 MB acordă-ţi 3 minute pentru a o înregistra pe numele tău. După ce ai facut înregistrarea, o poţi lăsa fără grijă pe calculator sau pe o foaie de hârtie pe birou. Tu vei fi autorul indiferent ce vor spune clienţii pentru care lucrezi, șefii care te urmăresc ori colegii care au văzut-o din greşală sau curiozitate.

Finalizeaz-o şi treci la urmatorul proiect!

Se pot înregistra (dar nu numai):

  • Forme de materiale promoționale
  • Forma și aspectul produselor noi
  • Textele pentru materiale publicitare tipărite
  • Machetele (designul) materialelor publicitare
  • Logo-uri (varianta finală aleasă de client va trebui înregistrată de acesta ca marcă)
  • Nume și sloganuri (varianta finală aleasă de client va trebui înregistrată de acesta ca marcă)
  • Imagini de webdesign
  • Etichete